Finalen i Match Play 2013 ble et familieoppgjør!

Av:   |  Publisert: 7. oktober 2013  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Magne Engstrøm og Jostein Engebretsen, henholdsvis onkel og nevø, spilte finalen i Match Play 2013 på Aas Gaard Golfpark lørdag 5. oktober. Det ble en klar seier....Les mer

for nevø Jostein etter tretten spilte hull. Resultatet 6/5 viste at det var Jostein som hadde dagen selv om Magne hadde "hvilt seg i form" de tre siste ukene. Tre uker uten golfspill kan i visse tilfelle medføre noe "køllerust"!

Været på dagen startet trøstesløst med mye regn og oppvarmingen foregikk over en kaffe og en Cola på kafeen.

Paraplyer var en nødvendighet!

Tiltross for dårlig vær var det ikke noe å si på humøret, hverken hos spillerene eller Super-Caddy Hans Johnsen.

Og været kunne bare bli bedre, Jostein hadde tatt alle forholdsregler og holdt seg varm. Dette reulterte i at han lå 5 opp etter 5 hull, men etter 5 hull kom sola og bekledningen ble kanskje noe i overkant varm.

Ved tee på hull 9 forsvant stillongsen, og de rundet med to opp til Jostein. Derfra og inn var tydeligvis temperaturen optimal for Jostein som tok det hele hjem med 6/5 etter at 13 var ferdigspilt!

Og det ble selvfølgelig ingen sure miner etter at de koste seg i sola inn gjennom resten av banen på rekordrask gjennomføring.

Her står Magne Engstrøm, Jostein Engebretsen og Hans Johnsen i et langt lettere antrekk på hull 18 enn ved utslaget på hull 1. Og bare blide fjes. Trofeet er i familien!

Om finalen gikk raskt så ble bronseplassen avgjort enda raskere, Henning Grønvold fikk tredjeplass i Match Play 2013 etter at Jon Haugen hadde gitt Walk Over tidligere.

Turneringskomiteen takker for deltakelsen og ser allerede nå fram til neste års MP med mange deltagere!