Aleksander

Bosted: Torshov, Oslo
Jobb: Kommunikasjonssjef, Pangea Property Partners
Handicap: 2,2

Når begynte du med golf?
Jeg startet i 13-14 årsalderen i Hof Golfklubb. Har spilt fotball og håndball aktivt, og det tok noen år før jeg tok det fornuftige valget å slutte med alt utenom golfen.

Hva er dine styrke på golfbanen?
Jernspillet. Også er jeg fortsatt en racer på å spise vafler etter runden.

Hva er dine svake sider, som du må jobbe med?
Putting. Har aldri klart å knekke den koden, så har mye å hente her.

Hva er din største prestasjon på golfbanen til nå?
Jeg avsluttet fjorårssesongen med å vinne den svært prestisjetunge herreturneringen "Samelua" på Hakadal GK. Den henger høyt! Utover det har jeg spilt Norgescup for mange år siden, også har jeg noen topplasseringer fra Østlandstour.

Hvilken NGF turneringer skal du satse på i år?
I år blir det å kjempe med det jeg har på Østlandstour og stille forberedt til NM Midam på Haga.

Hvilke mål har du for sesongen?
Målet mitt er det samme som i fjor, og det er å være en god ambassadør for Hakadal GK. Det at Hakadal GK er representert i turneringer rundt om i Norge, uansett nivå, er kanskje den beste markedsføringen klubben kan få. Det håper jeg å bidra til.

Hvilke mål har du satt deg med golfen din?
Målet er å ha det gøy, og det er jo mest gøy spille bra! Så jeg håper å ta spillet et steg videre i år, og få med meg noen gode turneringsresultater.

Hva annet er du god i / liker du å gjøre enn golf ?
Jeg liker å holde meg i form, så blir litt trening. Også er det alltid hyggelig å treffe folk. Ser frem til det er mulig å ta seg en utepils igjen!

Dette er andre året HGK har en satsningsgruppe, hva betyr det for deg?

Mitt mål er å bidra til at det kommer flere unge og lovende juniorer i klubben som kan ta dette videre, og gjøre det enda bedre. Det er fremgang fra i fjor med flere medlemmer i gruppen i år. Jeg synes dette er et meget godt initiativ fra klubben, og på sikt håper jeg det er juniorene som dominerer denne gruppa.

Aleksander Lee Olsen