Jostein Olsen

Bosted: Hakadal
Jobb: Rignes AS
Handicap: +1,3

Når begynte du med golf?
Jeg begynte å spille golf i 5-6 års alderen på Randsfjorden golfklubb. Grøntkortet tok jeg samme året som Hakadal GK åpnet sine første 9 hull. Jeg har fra den tid vært en svært ivrig golfer, de siste 5-6 årene har jeg også jobbet innenfor golfbransjen.

Hva er dine styrker på golfbanen?
Min styrke på golfbanen er at jeg ikke er redd for noe når jeg spiller. Jeg spiller golf på den måten jeg syntes det er gøy. Dette er også det som gjør at min interesse for sporten er så høy som den er og som jeg gjerne vil bygge videre på.

Hva er dine svake sider, som du må jobbe med?
Min svake side på golfbanen må være at jeg ikke stoler nok på mitt eget spill. Jeg kan begynne å tvile på om det jeg gjør er riktig og det kan fort gå utover selvtillit og score.

Hva er din største prestasjon på golfbanen til nå?
Klubbmester Hakadal GK, Lag-NM seier med Hakadal GK og bra spill under NM-match play. Har også en 2. plass under Klubbmesterskap på The Richmond Golf Club (England).

Hvilken NGF turneringer skal du satse på i år?
Jeg ønsker å spille Østlandstour, Norgescup og forhåpentligvis NM.

Hvilke mål har du for sesongen?
Hovedmålet vil være å kvalifisere til NM på Oslo. For å få til dette så må jeg spille Østlandstour og Norgescup. En seier på Østlandstouren og en topp 5 plassering på Norgescup er mål jeg ønsker å oppnå underveis.

Hvilke mål har du satt deg med golfen din?
Går gjevnlig til pro Nicolai Langeland. Dette vil hovedsakelig foregå online, men jeg vil også ha noen fysiske møter og timer med han. Jeg kjenner godt til Nicolai fra tidligere og liker han veldig godt som pro. Vi har et bra forhold sammen og vi håper at det kan gjøre meg til en bedre spiller det kommende året.

Hva annet er du god i / liker du å gjøre enn golf ?

Jeg er en ivrig fisker og villmarksgutt. Jeg tilbringer mye tid i både Nordmarka og Åsmarka i løpet av året. Et stort ønske jeg har er å prøve og få forflyttet den tålmodigheten jeg har når jeg fisker over på golfbanen.

Med vennlig hilsen Jostein Olsen