Åpner 9 hull fra lørdag 25. april

Av: Tor Oddvar Torve  |  Publisert: 16. april 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Hele banen er ikke klar ennå men kanskje klarer vi det til 1. mai. Les mer i saken om begrensningene og reglene for Koronagolf i starten.

Baneåpning
Da er det like før vi kan åpne banen i Hakadal. Det har, som Anstein skrev i sin banetilstand vært en meget tøff vinter med mye, snø, regn og is. Vi har vært ute og fjernet snø og is utallige ganger som gjør at vi kan åpne med gode greener som vanlig.
Fairway og teer henger litt etter andre baner sør for Gjelleråsen som har sluppet unna isen.
Som vanlig de 3-4 siste årene veldig stor forskjell på front og back, på back hvor isen virkelig ble tjukk og fæl er vi nok en 6-10 dager etter front. Se bilde av hull 17 midt i februar samt en liten video her.

Så kom koronakrisen og den er her ennå, men med litt mer kontroll om vi oppfører oss. Vi er så heldige i golfen at vi kan spille favoritt aktiviteten vår da vi holder oss innenfor kravet til minimum 5 personer i grupper og ingen i nærheten av 2 meter hverandre.

Det kommer til å være noen klare regler som vil bli informert om ved booking og ikke anledning til å bare komme opp på banen for å se om det er ledig. Alle må booke i Golfbox og de som ikke overholder dette blir utestengt fra booking i en måned. Håper det forklarer alvoret i situasjonen.

Alle Korona golfreglene fra NGF og myndighetene finner du her, sett deg godt inn i dem så vi slipper smittesituasjoner og respekter dette til tross for at du mener du selv er trygg.

Biler
Det blir kun tillatt med bil for de som er HELT avhengige av bil og kun alene på bilen om dere ikke bor sammen. Selvfølgelig også bare hvis forholdene tillater det.

Så litt mer glade bokstaver
Vi åpner de 9 første hullene med start kl 10 hver dag første uken og kun tiltatt å booke for dere med fullt betalende medlemskap første uken. Spillere med fullt betalende medlemskap kan legge til venner fra egen klubb og venner fra andre klubber og greenfee blir flatt kr 350 for deres gjester i oppstarten.

At vi venter til kl 10 er for å unngå kø og venteplasser ved eventuell frost. Proshop vil være åpen fra 09:30 til 15 på helg og fra 12-19 på hverdager i starten.

Regler for forhåndsbooking
Da er det bare å glede seg til lørdag 25. april og vi åpner opp for booking i dag rundt kl 12:00. Plussmedlemmer har 12 dagers forhåndsbooking , Target 600 har 10 dager og aksjonærer en hel uke forhåndsbooking.
Ønsker noen av aksjonærene eller Target 600 å oppgradere gi oss beskjed via epost ved å klikke her.