Arbeidet med ny tee på 15 i gang

Av:   |  Publisert: 7. april 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Vi lager nå en ny tee på hull 15 slik at hullet blir et par 5 hull.les mer i saken

Vi bygger det nye teestedet 30m lengre bak den gamle backteen over veien og da blir hullet et par fem hull som det kan være mulig å nå på to slag for de som slår litt langt.

Men kan være lurt å slå seg mot vannet på andreslaget først da vannet vil være blindt for de som har tenkt seg inn på to. For oss vanlige golfere uten 220 m i baggen på utslaget blir det et flott par fem hull hvor vi kan nå greenen på 3 slag hvis vi har et normalt godt utslag.

Vi kom godt igang på mandag men dessverre så var det fortsatt tele i jorden vi har spart på siden i fjor og den må få Påsken til å tørke opp for å unngåa setningskader. Planen er også å utvide teestedet over veien på hull 11 litt bredere og lengre bak for å unngå at det blir raskt oppslått.

Vi vil også montere vanning på alle de teene vi bygde for noen år siden og det nye uitslaget på hull 15.

Dette er en del av planen til styret i Hakadal Golfdrift og resten av planen presenteres på Generalforsamlingen 1. mai.

Ny tee bygges på hull 15 som nå vil bli et overkommelig par 5 hull i stedet for et veldig vanskelig par 4 hull.