Dugnad på Rangen onsdag 24.04 og åpning etter dugnaden

Av:   |  Publisert: 23. april 2019  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Snøsmeltingen har gått strålende unna i en like strålende Påske til tross for minusgrader hver natt. Vi hadde også frost i natt men solen står opp tidlig nå og setter i gang snøsmeltinga tidlig på dagen. Les mer om baneåpning i saken

Planen fremover nå som vi kommer i gang tidligere enn vi turte håpe på:

Vanningsanlegget er påslått og funker på front etter testing i går og greener klippes på front i dag. I dag skulle vi få i gang vannet på back men dagen har dessverre gått med til å fikse brudd på hovedvannledningen på back. Det graves og fikses i skrivende stund og vi håper alt er i orden ila noen dager.

Banen har fått en pangstart med mildværet og gresset gror godt både på greener, fairways, teesteder og i røffen og det ser veldig bra ut da det har vært lite isdannelser i år!
Det viktigste nå er å få tørket opp de plassene det fortsatt ligger snø og være forsiktig så vi ikke får kjøreskader ifb med arbeid på banen.
Gutta er nå også i gang med å fikse veiene så de blir kjørbare men mulig vi må vente en ekstra uke med bilkjøring under golfspill pga de våte områdene? ( Vi ser an vær og føre )

Rangeåpning på torsdag 25.04
Det blir dugnad kl 18:00 i morgen for å vårrengjøre og sette ut matter og skillevegger på drivingrangen. Ta med favorittkosten din godt merket så du får den med hjem igjen! Vi stiller med biler for å kjøre bort smuss og vinter etterlatenskaper :-)
Blir vi veldig mange som dukker opp kan vi også sende et team for å rengjøre uteplassen ved kafeen da vi tror all snøen er borte ila morgendagen der også!

Den planlagte dugnaden lørdag 4. mai flyttes til førstkommende mandag kl 18:00 hvor vi fullfører området rundt kafeen og Proshop samt rydder rundt parkeringa. Mer info om den dugnaden kommer.

Baneåpning?
Vi setter ikke noen dato men åpner for medlemmer så raskt det er klart. Vi er en medlemsbane hvor medlemsfordeler kommer foran. Du som medlem kan invitere med en gjest til kun kr 400,- første uken men gjestespillere kan ikke booke selv første uken vi er åpen. Egne greenfeespillere som er har greenfeemedlemskap spiller da til kun 350,- første uken uansett når vi åpner.

Målet er 1. mai hvis vi har fått tørket godt nok opp og fått på vanning på greener på back etter lekasjen!
Håper å se deg på dugnad i morgen kveld kl 18:00 og samme tid på mandag 29.04 før vi forhåpentligvis åpner opp 1. mai eller tidligere!

Hull 3 sett fra firern og greenen kommer seg men trenger noen varme dager for å få bort snøen!

Hull 2 hvor du også kan skimte litt snø i landingsområdet for de som tar en kølle for lite på utslaget, på bildet under er det en Birdie som viser oss oss hvor mye snø det er der!

Birdie liker snø men men gleder seg til å gå ved siden av golftralla igjen!

Hull 9, bildet er som de andre tatt i dag 23.04.