Er du 50 år i år er du faktisk seniorspiller!

Av:   |  Publisert: 9. januar 2017  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Er DU – blir DU seniorgolfer i 2017?

Er DU – blir DU seniorgolfer i 2017 (damer og herrer 50+) og er interessert å spille konkurranser, er et medlemskap NSG (Norsk Seniorgolf) det ultimate sportslige og hyggelige tilbud for DEG!

Vi er ca 34 spillere i Hakadal GK som er medlemmer i NSG og ønsker flere velkommen, enten du vil begrense din deltakelse til individuelle Senior Tour og/eller søke å spille med i NSG-lagserie, lagmesterskap og/eller eller prøve å kvalifisere deg til et NSG representasjonslag i inn- og utland.  Vi har ett lag med i NSG Lagserie Match, som i 2017 skal spille i 1.divisjon.  Vi ser gjerne at spillere med «ambisjoner»  blir med på den videre satsning. Hvert lag krever 8-10 spillere i stallen – klarer vi 2 lag i år?

Et NSG medlemskap kr. 800,- / år,  gir også mulighet for rabatt på et 70 talls baner i Norge. I tillegg flere golfturer med/uten konkurranseopplegg.

Til deg som ennå er i jobb og er av den oppfatning at dette ikke kan kombineres med aktivt medlemskap i NSG, du tar feil! I 2016 arrangerte NSG 113 Senior Tour på 72 baner hvorav ca 20 var  på lørdager, søndager og bevegelige helligdager  i vårt geografiske nærområde, med radius ca 175 km fra Oslo. (10 av disse var definert som uttaks -turneringer, hvor spillere med < 15 i hcp kan konkurrerer om representasjonsspill i inn-/utland). Lagserien (6 runder) spilles fortrinnsvis på hverdager i vårt nærområde med start ca kl 16. Lagmesterskap spilles over en helg i august. I juli mnd arrangeres flere turneringer i samme geografiske område, som f.eks. Mjøsvikua, Romeriksslaget og Taiga-Tour,  alle  fra torsdag til søndag. Her er det mulig å kombinere både ferie og golf.

For spilleåret 2017 blir det 5 klasser, inndelt etter hcp + klasse 70 tour, uansett hcp. Felles klasser for damer og herrer. Klasse 1-3 spiller brutto slag – øvrige klasser spiller netto slag.

For mer info: www.seniorgolf.no eller ta kontakt med klubbkontakt Hakadal GK/NSG
Steinar Bakken, E-post:  sbakken9@online.no eller mobil: 917 98 315.

Og, når du har meldt deg inn – gir du meg beskjed slik at du kommer på E-post lista for info og eventuell oversikt om ønske om deltakelse på lag :-)

Steinar Bakken