Flagg turneringen

Av: Øivind Karlsen  |  Publisert: 18. mai 2024  |  Siste nyheter  |  Arkiv

17 mai Hurra hurra hurra

Hei alle sammen!
Da er det snart for flaggturneringen igjen 17 mai.
Vi fikk jo ikke spilt denne i 2023, da banen først åpnet noen dager senere.
Så nå er det bare og kaste seg på om du/dere ønsker å spille en runde golf på selveste 17 mai.

Husk å bestille starttid i Golfbox selv
Påmelding til turneringen finner du her på denne linken.

Dette er en morsom turnering hvor vi feirer med å sette ned det norske flagg når vi har brukt opp slagene våre. Turneringen er åpen for alle!  HURRA............:-)
Husk å sjekke antall tildelte slag fra den tee boxen du ønsker å spille fra, før du går ut.

Premiering: Gavekort som kan brukes i Proshop 1. plass damer og herrer kr 500,-  2. plass kr 300 3. plass kr 200.

Siden vi spiller til forskjellige tider blir resultatene først offentliggjort på kvelden 17 mai eller dagen etter. Spilleregler Flaggturneringen 17. Mai.
Alle får utdelt vært sitt flagg. Når spilleren har brukt opp mottatte slag settes flagget ned. ( se regler hvor det settes ) Mottatte slag regnes etter banens par + mottatte slag du har i Hakadal. Eksempel: Banens par =72 + 20 slag = 92 slag. Havner siste slaget på greenen. Så settes flagget i ytterkant av greenen. Huller man ut, settes flagget på neste tee. Hvis en spiller slår sitt siste slag out of bounds eller mister ballen på siste slaget, settes flagget der siste slag ble spilt fra.

Hvis slaget ble spilt fra teested, settes flagget ved siden av teemarkøren fra der spilleren slår ut fra. Spiller man siste slag ut av fairway (og du finner ballen), settes flagget i kanten på fairway, men ikke nærmere hullet enn der ballen ligger.. Konkurransen er avsluttet når flagget er plassert.

Påmeldingsavgiften betales i golfbox før runden og flagg hentes i Proshopen før start.
Proshop åpner 09:00 - 14:00 , om du skal ut før eller etter dette, må du hente flagget ditt dagen før.
Aksjonærer kun 100,- i startavgift
Greenfeemedlemmer 100,-avgift + 400,- i greenfee.

God runde og lykke til med dagen i sin helhet :)

Mvh
Turneringskomitèen