Flott dag med over 150 på turnering i går, og ikke noe regn:

Av:   |  Publisert: 7. august 2019  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Det ble en helt fantastisk dag med over 150 glade NSGère i går til tross for at YR.no gjorde alt de kunne for å skremme oss vekk. Les mer i saken

NSG minitour kaller de det, ja 150 er ikke så mange da:-)
De første startet kl 08:30 og de siste kom inn kl 21:00 så det ble en lang og flott dag uten regn. dvs de aller siste fikk litt drypp de to siste hullene men ingen ble våte.

Vi hadde som vanlig satt opp litt ekstra premiering og Thomas Fearnley sponset gavekort på kr 500,- til vinneren av beste brutto og beste netto i klassene med handicapspill for både damer og herrer.

Beste brutto kom i aller siste ball hvor Odbjørn Elgstøen fra Haga klarte å gå på +1 ( 72 slag ) Han fikk med seg gavekorte på kr 500 fra NSG, 300 for beste Brutto fra NSG og kr 500 fra Thomas Fearnley for samme bragd.
Anniken C. Strøm også hun fra Haga gikk på 80 slag og ble beste brutto damer mens Ingun Aulom virkelig hadde dagen og gikk på netto 63 mens Torbjørn Togstad ble beste netto herre på 67.

Gavekortene som ikke ble utlevert finnes i proshop og velkommen skal dere være til en trivelig handel.

Så litt om turneringen hvor vi trodde banerekorden skulle ryke! Tilbakemeldingene var fantastiske og at greenene var de raskeste de har spilt på i årets seniortour. Vinner av Closest to pin på hull 7 Per Olav Løvbak fra Kongsvingers mente de ikke var så raske som konkurransegreener skal være men presis på utslaget på hull 7 var han og vinner av 4 billetter til Hakadal til en verdi på kr 3200 ble med hjem til kongsvinger.
Vi har jo ikke fått de samme regnskyllene som de har fått sør for Gjelleråsen og dermed er banen litt hard og lander du før greenen ruller man lett over greenen. Lander du på er det større sjanse for å bli liggende.

Asbjørn Ramnefjell som ofte scorer bra i Hakadal og tidligere Norgesmester også her i Hakadal startet det hele med en morsom duell mot vår egen Henning Guldhaugen. Begge endte opp på 77 slag men Asbjørn vant på bedre siste 9 hull.
Her er gutta på hull 1 kl 08:30.

Vi takker NSG, spillere og spesielt Asle P Johansen for et flott opplegg og ønsker alle tilbake så raskt som mulig.
Neste NSG er 2. divisjon lag NM som spilles her i Hakadal 17 og 18 august. Lyst å være med å hjelpe til da blir vi veldig glade og send en epost til Tot på torve@hakadalgolf.no.

Her er alle resultater fra gårsdagens turnering og under kan du se Trygve Eriksen være fornøyd med utslaget på hull 7 i går. vi trodee først dette var closest to pin men så kom innrømmelsen om at det var den provisoriske ballen:-) God humor Trygve:-)