Generalforsamling og årsmøte utsatt til 6. mai

Av:   |  Publisert: 11. mars 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Les mer i saken

Generalforsamlingen utsatt til 6. mai

Generalforsamlingen og årsmøtet som skulle vært avholdt 18. mars er utsatt til 6. mai kl 18:00 og 19:00

Golfdrift har bestemt seg for å utsette Generalforsamlingen grunnet situasjonen med Korona-viruset og anbefalinger fra Kommunelegen.

Golfdrift ønsker å opptre ansvarlig, og ikke bidra til økt smitterisiko for våre aksjonærer og medlemmer

Den 6, mai er det både varmere og lysere og møtet kan holdes utendørs på kafeområdet om Korona situasjonen ikke avtar frem til da.

Det er ingen forslag om økning av årsavgiften for 2020 så vi vil starte faktureringen i neste uke.

Generalforsamlingspapirene ligger ute på «mine sider» på hjemmesiden.

Har du ikke opprettet bruker ennå kan du gjøre det på: https://aasgaardgolfpark.no/bruker/registrere

Her vil du finne papirene i dokumentarkivet.

Golfdrift har i vinter jobbet frem et strategidokument og en handlingsplan for anlegget og vil presentere dette på Generalforsamlingen 6. mai med prioriteringer for 2020.

MVH
Styreleder Golfdrift Nils Thomas Fearnley og
Leder Hakadal golfklubb Per Håvard Fredrikstad

PS: Under kan du lese anbefalingen som kom fra Golfforbundet og Hakadal golfklubb har søkt og fått innvilget utsettelse fra Viken idrettskrets.

Til Golfklubbene:
Utviklingen knyttet til koronaviruset er negativ og rask. NGF har etter råd fra kommunelegen i Ullensaker besluttet å avlyse helgens dommersamling og vi har besluttet å avlyse flere kommende GolfBox-kurs (vi ser på alternative løsninger, mer informasjon kommer) og nettverkssamlinger. NGFs styremøte 23. mars vil bli avholdt som skypemøte og vi vil ikke sende utøvere på turneringer og treningssamlinger i utlandet. Vi er også kjent med klubber som har utsatt sine årsmøter, på anbefaling fra sin kommunelege.

Klubbenes medlemmer reiser mye i golfsammenheng, vi har mange eldre medlemmer og årsmøtene avholdes ofte i trange rom.
Generelt vil NGF derfor anbefale klubber, som ikke allerede har avholdt sitt årsmøte, om å utsette det. Kravet om å holde det innen 31.3 er satt av Idrettsstyret. Vi har grunn til å tro at det vil bli opphevet og da er kravet i NIFs lov at det må avholdes innen 30.6.

Utover ovennevnte eksempler på en litt mer restriktiv føre var holdning enn den statlige helsemyndigheter og idrettsforbundet (NIF) har lagt seg på vil vi følge situasjonen og henviser til nevnte myndigheters anbefalinger.
Norges Golfforbund 11.03.2020