Hakadal Matchplay utvides til 2 grupper i år!

Av: Tor Oddvar Torve  |  Publisert: 13. mai 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Matchplay turneringer er det alt for lite av og vi jager stableford poeng og nettoslag i nesten alt som finnes av turneringer. Det vil vi prøve å gjøre noe med. Les mer i saken og vinn fritt spill i 2021.

BLI MED I HAKADAL MATCHPLAY 2020 OG BLI MED I TREKKINGEN AV FRITT SPILL I 2021

En pulje for de med under 20 i handicap og en for dere med over 20 i handicap.

Alle som deltar blir med i trekningen om et fritt spill medlemskap i 2021 samt at vinneren får den obligatoriske Match play jakka med navn og årstall brodert på i tillegg til logoen.

Da vil dette fungere slik om vi får 32 spillere i hver handicapklasse.
2 puljer hvor de to beste i hver pulje går til en semifinale. I semifinalen vil man da trekke hvem som skal spille mot hvem. Så spilles det en bronsefinale og selve finalen for å kåre Matchplay mesteren.

Passer for alle
Denne turneringen passer for absolutt alle både, kvinner og menn, jenter og gutter under 18 år. Det er ditt og motstanderens handicap som avgjør hvor mange slag den ene «leder» med før runden. Med årets løsning vil det skille færre slag mellom spillerene før vi kommer til semifinalen.

La oss ta et eksempel for herrene:
Spiller 1 har 25 i handicap og får da fra utslag 57 tildelt 30 slag fra slopetabellen. Motstanderen, altså spiller 2 har 30 i handicap og for da tildelt 37 slag.

Differansen mellom 30 og 37 blir da 7 slag. Det betyr at spiller 2 har 7 slag mer å gå på enn spiller 1.

De slagene fordeles ut på de 7 hullene med lavest index (vanskelighetsgrad).
Hull 1 i Hakadal har index 7 og det betyr at hvis spiller 1 bruker 7 slag og spiller 2 bruker 7 slag så vinner spiller 2 dette hullet pga sitt ekstraslag her og er det vi kaller en opp, altså leder 1-0.

Dette er en meget morsom og ikke minst hyggelig spilleform da det er lov å gi putter.

Spilledager
Dette må du bare bli med på i år og bare ved å delta kan du vinne fritt spill tilsvarende aksjonærpris i 2021.
i år vil vi hjelpe litt til med å få gjennomført matchene og gjerne samme med andre som spiller matchplay og sette litt fokus på turneringen. Vi satser på første runde søndag 14 juni men du bestemmer selv om det passer. Blir det ikke minst 32 deltakere i hver klasse vil vi slå sammen til en klasse med tilfeldig trekning av første runde.

Påmelding:
For deg under 20 i handicap her i denne linken.

Har du over 20 i handicap melder du deg på ved å klikke her.

Her bilde av Anne Karin Fossum og Frank Hagen fra 2016. En match Anne Karin vant 5-3. det vil si at hun da ledet med 5 hull når det var tre hull igjen og spille. Så den matchen ble matchen avgjort på hull 15 og man trengte ikke spille hull 16-18. Vi tipper de gjorde det da det alltid er hyggelig å fullføre en runde:-)

Her er Johnny Engebretsen og Morten Bakken før semifinalen i 2018. Her avgjorde Morten Bakken først på hull nr 21, altså hull 3. Hvis det er likt etter 18 hull spiller man videre fra hull 1 og helt til det avgjøres. Det hører riktig nok til sjeldenhetene, men så er disse to ganske unike konkurransekarer også da.

Bare å glede seg og meld deg på du også.

Under 20 i hcp

Over 20 i hcp