Midtsommerscramble 25 juni

Av: Hakadal Golfklubb  |  Publisert: 20. juni 2022  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Velkommen til midtsommerscramble lørdag 25. juni!

Velkommen til midtsommerscramble lørdag 25. juni. 120 spillere påmeldt og full bane med dobbelstart på hele 12 av hullene og det blir shotgun fra kl 12:30

Startavgift kr 100 og greenfee på 350 på de som ikke har fritt spill i Hakadal fra før. Dere som ikkke har betalt må innom shopen og betale og få utlevert scorekortet. Shopen er åpen fra 10:45 og lurt at kun en fra laget betaler og henter scorekort.

Alle møtes senest på kafeen kl 12:00 for litt turneringsinfo før man går til hullene man skal starte på og starten blir 12:30 og 12:40 for de med dobbelstart.
 ( Kafeen er åpen fra 11:00 )

Klarer du HIO på et av hullene denne dagen vinner du et plussmedlemskap til kr 12500 for neste år.

Dette blir en artig turnering hvor vi koser oss med
`Hakadal Texas Scramble`,

Gå sammen med dine venner og meld på et lag, Det blir 2 klasser og vi oppfordrer dere som er 60+ i alder (ikke kilo:-) å melde på et lag sammen. Blir det minst 3 lag i 60+ blir det egen klasse for både resultat, longest og closest etc etc.

( NB, ble kun to 60+ lag og et juniorlag påmeldt, så da blir det en felles klasse men vi beholder longest drive for 60+ for både damer og herrer)

Vi spiller 4 og 4 på hvert lag.

Alle på laget må ha 2 tellende utslag hver og samme spiller kan ha maks to tellende utslag på rad. Vi spiller med handicap som regnes ut med 10% av samlet mottatte slag på alle 4 på laget ) ( eks hvis alle på laget har 10 slag blir det 40 samlet og 10% av det gjør at dette laget har 4 tildelte slag. Det vil ikke bli avrunding og noen kan ende opp på f-eks 7,9 mottatte slag.

Skulle det bli et lag med 3 spillere pga forfall samme dag, er det 15 % av samlet mottatte slag, men her må alle spillerne ha 3 tellende utslag hver og  samme spiller kan ikke slå mer en 2 utslag på rad. ( Har laget ditt to i forfall samme dag, blir det ikke tomannslag )

Premiering:

1pl. 1000,- Gavekort i proshop pr person

2pl. 750.- Gavekort i proshop pr person

3pl. 500,-Gavekort i proshop pr person

Longest drive damer: 300kr Gavekort i proshop

Longest drive herrer: 300kr Gavekort i proshop

Longest drive damer 60+: 300kr Gavekort i proshop

Longest drive herrer 60 +: 300kr Gavekort i proshop

Closest to the pin damer: 300kr Gavekort i proshop

Closest to the pin herrer: 300kr Gavekort i proshop

Herrer spiller fra tee 57 og damer fra tee 47, herrer over 70 år spiller fra utslag 50.

Det vil bli lagt inn noen morsomme utfordringer som:

-          Hull 2: Her MÅ alle bruke driver på utslaget og både damer og menn spiller fra tee 47 på dette hullet

-          Hull 8: Longest drive damer

-          Hull 6: Longest drive herrer

-          Hull 11 Closest to pin for både damer og herrer uansett alder

-          Hull 12: Alle slår ut og så må man bruke den ballen som ligger nærmest teeboksen. ( Closest to peg ) NB: Tilleggsregel, er en eller flere av ballene i et vannhinder MÅ den nærmest utslaget brukes og ett slag legges til scoren.

-          Hull 13: Longest drive herrer over 60 år

Hull 17: Longest drive Damer over 60 år

?Kafeen er åpen fra kl 11 og holder åpent frem til kl 23 hvis ikke alle går hjem tidlig da:-) Vår leder Kim Sande sørger for litt musikk og kanskje litt Magi også:-)

?