Klubbmesterskapene 2020

Liten endring fra 2019.. Les mer om det her

Klubbmesterskapene 2020

KM 2020 spilles helgen 22-23 august etter NGF sine anbefalinger

Det spilles 3 runder i herre og dameklassen. I junior og seniorklassen blir det 2 klasser pr kjønn og junior og senior spiller en runde lørdag og en runde søndag mens dame og herreklassen spiller 2 runder lørdag.

Klasser:
KM damer og herrer uansett alder, Junior jenter og gutter 0-13 år, Junior jenter og gutter 14-18 år, senior dame og herre 50-64 år, senior dame og herre 65+ år.

Teesteder:
Herrer tee 62, Damer tee 50, Junior Jenter og gutter 0-13 år tee 28, Junior jenter 14-18 år tee 47, junior gutter 14-18 år tee 50, senior damer begge klasser tee 47, senior herrer 50-65 år tee 57 og senior 65+ tee 50.

Valg av klasse:
Styret i Hakadal Golfklubb har bestemt at alderssammensettingen i senior deles opp i to klasser og at man kun kan stille i en klasse og man velger klasse når man melder seg på i Golfbox

Premiering:
Topp 3 om det er flere enn 7 påmeldte i aldersgruppene ellers bare premie til vinneren i hver klasse.
Vinner får pokal med navn, 2 og 3 plasser får gavekort til bruk i proshop.

Cut:
Turneringskomitèn kan lage en cut i hver aldersgruppe, for å tilpasse søndagens fellesstart hvor vi ikke har plass til flere en 84 spillere. Vi vil bestrebe å sette spillere i samme klasse søndagen men kan måtte avvike noe.

Denne avgjørelsen vil bli tatt ut fra hvor mange som er påmeldt til KM når påmeldingsfristen er gått ut.

Avgjørelse:
Ved lik score om å bli klubbmester blir det omspill på hull 18 i alle klasser. Ved lik score på andre plasseringer blir det deling.

Søndagen:
Vi gjentar suksessen med finalerunden som fellesstart med folksom premieutdeling og hyggelig samvær. Vi vil også i år la lederballene starte på hull 1 og 10 så langt det lar seg gjøre.

Påmeldingsfrist:
Påmeldingsfristen i år er tirsdag 18. august kl 16:00. Og det er som vanlig IKKE mulig og etterannmelde seg til KM

Pris:
Over 18 år: kr 150,-