NSG lagmesterskap 2 divisjon med utfordrende værforhold

Av:   |  Publisert: 19. august 2019  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Lørdagen ble en skikkelig våt affære for de spillerne som skulle lede lagene sin e til gode resultater. Les mer i saken.

Gratulerer til Drøbak sine herrer og Grønmo sine damer med seier i lagmesterskapet og opprykk til 1. divisjon.

Lørdagens runde måtte kanseleres da ikke alle fikk spilt ferdig på lørdag pga alt regnet som etterhvert ga overvann på alle greener og ikke mulig å putte. Vi vurderte å avvente litt men YR sine skraverte områder slo til med full kraft og vel så det. Det sluttet faktisk ikke å renge før i 01 tiden søndag morgen så det var lurt å sende spillere hjem lørdag ettermiddag til opptørking og klargjøring til den avgjørende søndagen.

Vi kunne tatt opp spillet igjen søndag morgen men siste damegruppe var ikke kommet lengre enn til hull 4 og da hadde shotgunstarten måtte blitt kraftig utsatt og lag langveisfra hadde fått problemer med å komme seg hjem igjen.

NSG hadde heldigvis en klar regel i bestemmelsene at en runde teller kun hvis det er spilt 18 hull. Det betydde at single runden søndag ble avgjørende. Runden ble spilt i strålende sol og banen kom seg raskt utover formiddagen og det virket som alle hadde en super dag på banen.

4 spillere på hvert lag utgjorde spillet hvor de kunne stryke dårligste score av de 4.
Her ble det skikkelig jevnt i herreklassen og det måtte beste bruttospiller i laget for å kåre vinner da begge lagene endte på lik score. Her var Erlend Wiik beste bruttospiller og siden han spilte på Drøbak ble de mestere.
Gratulerer så mye til Drøbak og hele resultatlisten her.

I dameklassen var det aldri noe tvil da Grønmo var, nettopp i en klasse for seg:-)
Grønmo vant med 12 slag og suverene mestere. vi gratulerer med seier og opprykk til 1. divisjon. Hele resultatlisten for damer her

Mestere 2 divisjon Grønmo

Mestere herrer: Drøbak golf