Nye teesteder

Av: Tor Oddvar Torve  |  Publisert: 24. juli 2021  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Som mange av dere har sett er det dukket opp to nye teesteder og en utvidelse. Les mer i saken

Vi har utvidet teestedet på andre siden av veien på hull 11, vi skal gjøre det samme på tee 57 og 61 på hull 15 også. Vi ble rådet til at det holdt med en vanningspreder på de nye teene og vi ser jo nå at det ikke er nok. Ved samme vindretning i noen dager kommer det lite vann og det tørker ut. Så her må vi grave og koble på en ekstra spreder på alle nye teer.

På hull 3 og 8 lager vi 2 nye teesteder for tee 47. Både hull 3 og 8 er pga bekkene ofte et litt "urettferdig hull" for damene. Veldig mange må i dag bare slå andreslaget frem til bekken og ikke over pga manglende carry! og da blir jo hull 3 et par 6 hull og hull 8 et par 5 hull for alle som ikke klarer å slå over bekken på andre slaget.

Målet er å ha alt klart til litt ut i sesongen neste år, viktig at massene for en vinter å "sette" seg på slik at det ikke blir ujevnheter.

Dere har sikkert sett de nye teklossene på 47, 57 og 61. Planen er å lage en tee til ved å slå sammen tee 50 og 53 til 51.

Da vil vi få klubbtee for damer som før på ca 4700m en backtee for damer på 51 som også kan brukes som seniortee for menn ved turneringer. ( etter utvidelsen av hull 15 til par 5 er nå banen 4800m for damer men kommer tilbake til 4700 med endringene på hull 3 og 8)

Klubbtee for herrer vil fortsatt være på ca 5700m og backtee på ca 6100m

Vi har nå for en periode flyttet frem 57 på hull 11 og 15 slik at det kan bli bedre til klubbmesterskapet og høstens medlemsspill.

Det kan ende opp i noen flere birdier men det får så værra:-)