Nyskapning fredag 11. august! Parturnering med flere klasser

Av:   |  Publisert: 27. juli 2017  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Fredag 11. aug. kl 16:30 kjører vi shotgun med Tacobuffet i kafeen etter runden og det blir parturnering for klubbmedlemmer og man kan være mixlag og herrelag. Damer finner vi garantert partner til!

Parturnering og Tacobuffet etter runden fredag 11. august!
Fredag 11. aug starter vi opp med turneringssesongen igjen for høsten og først ute en nyhet med parturnering med 3 klasser hvor man i to av klassene må være en av hvert kjønn for å delta og det er damene som inviterer! Egen herreklasse da mange flere herrer som spiller golf og ønsker å delta.

Påmelding gjør du her og ikke noe å vente med

Alle starter samtidig kl 16:30 og ca 4 timer etterpå er det sosialt med litt mat i kafeen og premieutdeling.
Kriteriet er at du har med deg en venn/venninne, din partner eller kanskje kjører et partnerbytte på golfen for kvelden………………….

Det som blir morsomt er at man spiller hull 1-6 som Fourball hvor beste nettoscore pr hull teller, på hull 7-12 spiller vi Foursome og på hull 13-18 spiller vi tomannscramble og det laget som da har færrest samlet slag vinner!

Det blir lagd egne scorekort for denne turneringen og vi legger sammen manuelt i etterkant!
Dette blir morsomt og sosialt og påmelding i Golfbox som alltid i Hakadal, prisen er kun 250,- pr pers som inkluderer turneringsavgift og Tacobuffet etter runden.

Klasse 1 er: «Vi over 60» ( Er begge spillerne over 60 kommer du automatisk i den klassen)
Klasse 2 er: «Røkla» (Det er for de som ikke er over 60 år med begge spillerne!)
Klasse 3 er:"boyz" uavhengig av alder på samme lag

Forklaring på spilleform
  • Fourball: To spillere spiller hver sin ball og den spilleren som får beste nettoscore pr hull teller!
  • Foursome: Man spiller annethvert slag på ballen og med tre utslag hver til ballen er i koppen og ingen hcp tildelte slag her. ( Lokal regel i Hakadal denne dagen er at man kan velge hvilke hull man vil ha de utslagene på av hull 7-12 men annethvert slag på ballen etter dette!
  • Tomannscramble: Begge slår ut og så velger man beste ball og begge slår videre på den og trenger man flere enn 2 slag for å komme i koppen fortsetter det slik til man har hullet ut.
Her er det bare å finne seg partner og bli med på en morsom turnering med sosial aftergolf etter runden. Påmeldingsfristen er satt til dagen før kl 12:00 den 10.aug men jo tidligere du melder deg/dere på jo bedre er det for damene som arrangerer!

VIKTIG
Mangler du partner og har lyst å delta, bare meld deg på og vi parrer deg med en av det andre kjønn………….

Dette blir gøy og husk at du allerede nå kan melde deg på årets høsttur til Marokko også, sjekk mer her!