Her finner du som deltaker og lagledere all praktisk informasjon om NM 26-27 juni
- Divisjon Seriesystemet for jenter og gutter
Aass Gaard Golfpark – Hakadal Golfklubb, 26.-27. juni 2013
Alfabetisk liste:
Avmelding
Golfklubb som trekker sitt lag etter påmeldingsfristen vil bli fakturert full startkontingent fra arrangørklubben.
Beskjeder/Informasjon
Alle beskjeder vil bli slått opp på oppslagstavlen ved Pro-Shopen.
Caddie
Caddievester utleveres av starter. En caddie må bære caddievest.
Spillere som ikke returnerer caddievest vil faktureres et gebyr på kr.500,-
Drikkevann
Flaser kan fylles ved Pro-Shopen.
Drivingrange
Åpen fra kl. 07:00 begge turneringsdager.
Det brukes mynt og en bøtte baller koster kr. 20.- (28 baller).
Evakueringsplan
Det foreligger ingen spesiell evakueringsplan. Ved spilleavbrudd må spillerne selv ta seg tilbake til klubbhuset.
Forecaddies
Forecaddies utplasseres ved behov. Starter informerer om eventuelle forecaddies. Forecaddies er utplassert for sikkerhet, men kan også assistere med å anvise/finne baller.
Spilleren bør anvise ballens retning ved å strekke ut høyre eller venstre arm i skulderhøyde.
Førstehjelp
Hvis det blir behov for førstehjelp skal man kontakte dommere som er på banen med radiokontakt til turneringskontoret. Eller direkte til turneringskontoret.
Garderobe/dusj/toalett
Finnes i klubbhuset. Det er ingen låsbare skap i garderoben, men muligheter til å henge fra seg tøy etc. på eget ansvar.
Innspill
Tid for innspill kan bestilles etter 17. juni ved henvendelse til Tor Oddvar Torve, mobil 91346692 eller e-post:
torve@hakadalgolf.no
Kapteinsmøte
Kapteinsmøte avholdes i kaféen tirsdag 25. juni kl:19:00
Alle kapteiner (eller annen representant for laget) skal møte på kapteinsmøte. Der vil turneringsledelsen gå gjennom turneringsbestemmelser, lokale regler og annen praktisk informasjon. I tillegg deles det ut kapteinsskilt og spiller-ID, samt andre skjemaer som kapteinen skal fylle ut gjennom turneringen.
Lagring av utstyr
Klubben har ikke anledning til å oppbevare spillernes utstyr.
Lokale regler
Deles ut av starter. Utkast henger på oppslagstavle ved Pro-Shopen.
Mat og drikke
Kafé er åpen i tiden 07:00 til siste innkomst.
Offisiell tid
Offisiell tid vises på klokke 1. utslagssted, ved 10. utslagssted, Pro-Shopen og kaffeen.
Overnattingsmulighet
Quality Hotel Olavsgaard
|
Enkelt rom
|
kr. 700.-
|
|
Dobb. Rom
|
Kr. 900.-
|
|
|
tillegg for ekstra seng kr. 200.-
|
Oppgi turnering Hakadal Golfklubb som referanse.
Premieutdeling
Finner sted på terrassen, så snart resultatlisten er klar etter siste runde.
Tidspunkt for premieutdeling kan bli utsatt ved spilleavbrudd eller andre forsinkelser.
Proshop
Åpen fra kl. 07:00 begge turneringsdager.
Påmelding
Påmelding skal sendes til NGF på e-post:
turnering@golfforbundet.no. Påmeldingsfristen er TIRSDAG 28. MAI 2013. Etter fristens utløp vil NGF kontakte andre lag for opprykk til ledig plass ved manglende påmelding.
For kontakt med
arrangørklubben, send e-post til
info@hakadalgolf.no
Innbetaling.
Konto for innbetalinger i forbindelse med turneringen er
2030.19.96978 og innbetalingen merkes med betalende klubbs navn.
Radiosamband
Ute på banen vil det finnes sambandsmuligheter hos dommerne.Disse kan benyttes til å tilkalle assistanse ved regelspørsmål, sykdom eller lignende.
Registrering
Klubben må sende inn skjema med spillernes navn til arrangørklubben senes 17. juni 2013.
I tillegg så registreres laget frem møte på kapteinsmøte tirsdag 25. juni 2013.
Resultatservice
- Uoffisielle resultater
- GolfBox livescoring oppdateres etter hvert 9. hull.
- Offisielle resultater
- GolfBox
- Resultattavle ved Pro-Shop etter endt runde.
- Oppslagstavlen ved turneringssekretariatet.
Spilleavbrudd
Hvis Turneringskomiteen beslutter å avbryte spillet følges prosedyre i henhold til regel 6-8.
- Tre påfølgende sirenestøt, gjentatte ganger – stopp av spill
- to korte sirenestøt, gjentatte ganger – gjenopptagelse av spill
Spillerne skal ved spilleavbrudd begi seg mot klubbhuset for å motta videre informasjon.
Spillehastighet
I henhold til tidsskjema og NGFs bestemmelser om sakte spill - NGFs generelle turneringsbestemmelser 2013, punkt 2.22.
Startlister
Startlister fra turneringskontoret.
Starttider og spilleoppsett
Første start hver dag er kl. 08:00. Startoppsettet er i henhold til NGFs bestemmelser for 1. div. seriesystem for jenter og gutter 2013.
Toaletter
For jenter og gutter finnes i klubbhuset.
Traller
Spillerne oppfordres til å bruke egne traller. Det kan ikke påregnes at nødvendig antall traller er tilgjengelig for utleie. Pro-Shopen disponerer ca. 15 traller for utleie. Leiepris er kr. 30.- per runde.
Turneringskomité:
|
|
Mobil:
|
e-post:
|
Turneringsleder:
|
Rune Olsen
|
958 59 759
|
rune@saxi.no
|
TD:
|
John Edgar Nilsen
|
926 06 386
|
Joh-en@online.no
|
|
Tor Graw
|
468 35 442
|
meegen@online.no
|
Spørsmål i forbindelse med turneringen rettes til turneringsleder
Rune Olsen.
Turneringssekretariat
I kvalerbygningen ved det store hovedhuset.
For utfyllende informasjon om turneringen