Seniorinformasjon 2019

Av:   |  Publisert: 26. april 2019  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Da er det like før banen åpner og vi seniorene igjen skal boltre oss i vakre Hakadal! Vi har lagd litt informasjon i saken og gleder oss til sesongstart

Her er link til utskriftsvennlig informasjon for dere som liker papir i hånda!

Seniorene 2019

Nå nærmer det seg endelig åpning av golfsesongen 2019 på Aas Gaard Golfpark.
 Åpning av banen blir før vi hadde håpet på, da det har vært en påske med fantastisk vær og snøen har smeltet i rekordfart selv om det har vært kuldegrader om natten.

Det har vært lite isdannelse i år og med det fine været gror gresset godt både på greener, fairways og ellers på banen.  Banen håper på åpning 1. mai. Roar forbreder Proshopen i disse dager og har fått med seg Jostein Olsen på laget.
Rangen åpnet etter dugnaden 24. april.

Så det er bare å finne fram golfkøllene og trene på alle de gode slagene.
Vi er heldige og får Martin som PRO i år også.  Kurs og instruksjon for 2019 ligger nå i Golfbox. Det vil være en trening på formiddagen og en på ettermiddagen med oppstart tirsdag 7. mai til kun kr. 100,- pr. trening. Førstemann til mølla.

Gratis kaffe og vaffel etter trening som i fjor.
Mandagsturneringene med Eclectic og Orders Of Merit starter 6.mai Det blir satt opp 3 hcp klasser:
18,1-28
28,1-54 hvor de med 37-54 blir regulert til 36.

Damene slår ut fra 47 og herrene fra 53.

Turneringene vil være hver mandag med en 18 hulls runde på formiddagen med oppstart kl. 09.30. Runden vil være hcp regulerende.

Det vil også være en 9 hulls runde på back på ettermiddagen for de som ikke har mulighet på formiddagen. Denne runden vil ikke være hcp regulerende da de som spiller 18 hull kan registrere siste 9 på sin formiddagsrunde her. Det betyr at du som spiller på formiddagen også kan melde deg på 9 hulls turneringen på ettermiddagen, MEN kun for at de 9 siste hullene du spilte på formiddagen skal telle med på Eclectic 9 hull på ettermiddagen.

Det vil si at
Du kan ikke fysisk spille 18 hull senior turnering på formiddagen og 9 hull senior turnering på ettermiddagen.
Spiller du 18 hull formiddag får du de siste 9 (back) som tellende på 9 hulls runden ettermiddag HVIS du er påmeldt og betalt for ettermiddagsrunden.

Her må du svare på flg spørsmål når du melder deg på ettermiddagsturneringen i golfbox: Er du en av de som spiller 18 hull på formiddagen og kun trenger en fiktiv start tid i denne turneringen uten å spille?

Hvis JA på det spørsmålet legges den bolken med spillere til «fiktiv» starttid kl 07:00 slik at seniorkomiteen lett finner de scorekortene og taster ettermiddagsrunden for de som har spilt 18 hull og skal ha siste 9 tellende på ettermiddagen. Da kan seniorkomiteen taste de scorene før ettermiddagsrunden starter hvis ønskelig.

NB:
- Senior damer som spiller 18 hull formiddag kan hvis de har mulighet spille 9 hull med damene på ettermiddagen.
- Senior herrer som spiller 18 hull formiddagen kan også om de orker spille 18 hull for herrene på ettermiddagen.
Priser:
18 hulls runde kr. 100,
 9 hull kr. 50,-

Det vil være gratis kaffe og vaffel etter mandagsturneringene i år som i fjor.
Avslutningsturneringen er satt til lørdag 28. september. Det blir en 18 hulls scramble turnering med middag umiddelbart i kafeen etter at turneringen er ferdig. Det vil være premieutdeling for dagens scramble turnering og for turneringene igjennom hele sesongen.

Da er det bare å glede seg til sesongstart i Hakadal og håpe på mye godt vær og mange hyggelige runder.
Mvh. Eva
På vegne av seniorkomiteen