Spille statistikk 2024, her var det mye interessant lesning!

Av: Tor Oddvar Torve  |  Publisert: 18. oktober 2024  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Visste du at den som spilte flest runder i 2024 klarte over 150 runder på 166 dager og at over 700 medlemmer ikke spilte idet hele tatt! Les mer i saken

Bare en Berit Astrup
Her skal vi fremheve noen ivrige golfere og finne frem masse artige funfacts ( morofakta:-)
Kan jo starte med å si at det er spilt ca 30 000 runder på 166 dager som gir et snitt på ca 180 spillere hver dag. Når jeg tenker meg om (innimellom) så er det 165 dager da vi måtte stenge 12 oktober pga frost! Til info hadde vi i 2018 og 2019 ca 10 000 spilte runder.

Vi kommer jo ikke utenom den eneste dama som har spilt 100 runder og det trenger ikke dere som vanker mye på Aas Gaard Golpark å gjette på hvem det er!

Berit Astrup er rett og slett vår ivrigste spiller på damesiden og hun har nok spilt 2 runder samme dag innimellom men, 100 runder på 166 dager i en alder av 76 år (ser ut som hun er en sprek og vakker femtiåring) er rett og slett imponerende og hun knuser sin sønn Thomas Astrup som faktisk akkurat har passert 50 år med nesten 30 runder. Berit er også plussmedlem og spiller mange runder på våre samarbeidsbaner og i statistikken som NGF sikkert har tilgang på er nok antall runder kanskje like mange dager som vi har hatt åpent i år med 165 dager! Berit, du er rett og slett rå!

Berit Astrup her fotografert i Afrika da hun var med og golfet i Marokko sammen 25 andre Hakadalspillere for noen årtilbake

De eldste er sprekest, eller handler det om tid til golf?

På herresiden har vi 2 år yngre like spreke Tom Jørgensen som var i topp 3 på antall spilte runder i Norge i fjor! Tom har tro det eller ei spilt 157 runder i Hakadal i år på 166 dager og han er også plussmedlem og vel på tur hjem fra en bane en eller annen plass i skrivende stund. Blir ikke overrasket om Tom er den spilleren i Norge som har spilt flest runder i 2024.

Ungdomsbølge har kommet over oss!

Vi har jo nå passert over 2100 medlemmer men godt over 700 av de har faktisk ikke spilt i Hakadal i år og her har vi en jobb å gjøre for å få alle i spill! Ungdommen eller unge voksne er den kategorien spillere det har økt mest i i Golf Norge og også i Hakadal, I år er første gang i historien at gjennomsnittalderen på alle våre medlemmer er under 40 år. Det er veldig gledelig og håper de spiller golf livet ut og blir like spreke som Berit og Tom når de blir godt voksne wn gang i fremtiden. Det jo blitt forsket på og golfere lever jo minst 5 år lengre en det Vedum og Støre kaller vanlig folk:-).
Anders Mellum på 26 år er den i kategorien unge voksne (26 år) som spilte flest runder og han klarte neste 70 runder og det hører med til historien at han startet med golf i 2021 og har nå imponerende 2,5 i handicap og er med det allerede rangert som Hakadals 18 beste golfer etter 3 år med golf! Imponerende og til dere andre, det er bare å trene å spille mye:-)

Vi kan her presentere topp 20 i spilte runder og her finner vi Hio spesialist Knud jensen som er i toppen hvert år! Knud er Dansk og vi har forberedt ham på at neste års faktura kommer i Danske kroner og at det blir lagt til en HIO skatt på 30% av årsavgiften hvis det blir flere Hole In One!

Her var det mange runder fordelt på topp 20 og de har til sammen produsert 1738 runder som er et snitt på 87 runder pr person! Vi kommer tilbake med en utfyllende rapport i topp 20 med alle scorekort de har levert slik at du kan få litt innblikk i hvordan runden deres forløper seg! Da jeg slitter litt med tid er det flott om hver og en av dere sender meg den statistikken:-)
Tusen takk for et fantastisk golfår med nye rekorder og golfere som har fått kost seg fra 1 mai til og med 13 oktober! Vi håper å ha neste års priser og plussmedlemskapspriser klare medio november!
Tot