To flotte turneringer og mer kommer!

Av:   |  Publisert: 16. september 2018  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Martin Kollenberg vant Sparebank 1 Fearnleys Pokal etter omspill og Solli/Jacobsson vant pargolfen og Jens Køste singlespillet i Friendship invitational fredag! Les mer i saken.

Vi gikk inn i helgen med muligheter for spillerne å vinne 2 turer til Skottland på The Open banen Carnoustie Golflinks samt 3 turer til Gradi Golf i Polen og en tur til Belek med Hakadal Golfklubb i høst hvor også Europaturen går samme uken.
Det vil bli en mulighet til for å vinne en tur til Belek i Høst og følg med på hjemmesidene og Facebook fremover

Vi starter med omtale av gårsdagens Sparebank1 Fearnleys Pokal hvor til slutt Martin Kollenberg vant etter omspill mot Per Engebretsen og banearbeider Klaudijus Buitkus.

Vi sendte direkte fra utslaget på hull 18 slik at de ca 100 ved kafeen kunne se utslaget på sine telefoner før vi selv kunne se andreslagene og alle kom trygt over Aasdammen.
Per skulle slå sitt andre slag først, de som kjenner Per har aldri sett ham toppe ballen før men denne gangen var han veldig spent og ville se hvor ballen gikk……. Den hoppet langs bakken noen meter og da var det Klaudjius sin tur som lå bak moundingsene ved dammen/Verkstdet. Han slo et godt slag mot greenen med ble hektet i bunkeren. Martin hadde en kanondrive og lå fint i fairway med ca 60-70 m igjen. Per slo sitt tredje slag før Martin og Per satte seg som førstemann på greenen med en lang parputt.

Martin viste klasse og slo seg litt forbi pinnen og bråstopp ca meter fra hullet og god birdiesjanse.
Klaudijus som hadde et slag på Martin måtte da ha par for å vinne og og slo et godt bunkerslag kun drøye 2m fra flagget. Per bommet sin parputt og var da ute. Klaudijus satte så sin parputt til stor jubel og en flott sandsave og par. Martin var like rolig som han alltid er og gikk bort til ballen og slo den rett i koppen for Birdie og seier til enda større jubel og som vinner av Sparebank 1 Fearnleys Pokal og 2 turer til Gradi Golf på et slott i Polen.

Vi gratulerer og her ser vi Martin sammen med Sonia Elisabeth Fearnley som overrakte den store pokalen.

Tilleggs konkurranser
Closest to pin hull 7: Sigurdur Arnason som også vant omspillet mot Jack Jensen og Kjersti Grini og tur til Belek.
Treffe og bli liggende på green 2: Her klarte 16 av 102 spillere dette og dermed med i trekkingen av en tur til Skottland og Carnoustie Golflinks! Her var det sistemann Alexander lee Olsen som traff greenen og som trakk det lengste strået som Cathrine A Langerud trakk ut og stor jubel fra Alexander og de som holdt ut!

Vi hadde også en trekning på en tur til Gradi Golf og der måtte som vanlig være tilstede og vi trakk først ut to stk som ikke var tilstde og da vi annonserte den tredje var heller ikke han der......Vi sa navnet høyt og fra parkeringsplassen kunne vi høre et høyt Jaaaaaaaaaaaaaa :-) Så kom Fred Arne Sommerstad løpende i ren Karsten Warholm fart, hoppa lett over bommen til marka og satte telemarknedslag forn oss som holdt på med trekkingen og vi ønsker Fred Arne god tur til Gradi Golf og slottsgolf.

Longest drive damer 60+: Else Greftegreff
Longest Drive herrer 60+: Kjetil Nadden
Longest Drive damer: Heidi C Lund
Longest Drive Herrer: Stefan Berg

Friendship Invitational fredag.
På fredag hadde vi nyskapningen Friendship Invitational som er en kombinert single og parturnering hvor den beste scoren pr hull teller i lagkonkurranse og din egen score i singlespillet. Dene turneringen skulle egentlig vært åpningsturneringen vår men pga sen baneåpning måtte vi finne ny dato.
Suverene vinnere med Håvar Solli og Magnus Jacobsson som sammen klarte hele 52 stablefordpoeng og ny Fourball rekord i Hakadal.
I singleklassen var det jevnt i toppen og kun 2 poeng skilte 1-3 plassen og for noen flotte runder de 3 beste hadde.
Jens Køste 44 poeng
Erik Mastad 43 poeng
Håvar Solli 42 poeng
I klassen for de over 60 år var det enda tettere og her vant Bente Irene Holte og Per Engebretsen på 39 poeng. Samme sum hadde også Erik og Marit Haugen samt Liv Karin Mork og Steinar bakken og handicapet måtte brukes for å skille 1-3 plass.
I tilleggs konkurransene var det Jens Køste som leverte bragden å legge seg kun 79 cm fra hullet på elleveren mens daværende leder Kjersti Grini sto og fulgte spent med. Dermed ble det Jens og ikke Kjersti som får reise til Skottland.
Vi hadde også flere konkurranser
Closest to pin hull 7: Vinner Kjersti Grini
Longest drive damer hull 17: Stine T Øyan
Longest drive herrer hull 9: Mads Andreassen
Closest to pin på 2 slag hull 10: Erik Mastad

De som ikke fikk premiene sine denne dagen kontakter Tot på tot@hakadalgolf.no så avtaler vi å sende eller at dere henter i Proshop fra tirsdag av!

Vi premierer de 3 beste i lag og singlekonkurransen
Tusen takk alle sammen for to flotte dager!

Her er linker til alle resultatene fra helgens store åpne turneringer:

FREDAGENS FRIENDSHIP INVITATIONAL:
Parklasse