Vanningsanlegg på backtees monteres i år.

Av:   |  Publisert: 10. juni 2019  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Da har vi bestemt at det skal monteres vanningsanlegg på de backteene som tørket ut i fjor. Les mer i saken

Vi hadde før helgen befaring sammen med vanningsleverandøren vår, og vi vil starte gravearbeidet så raskt vi kan. Det blir mye graving for hånd da det er for vått til å kjøre tunge biler og gravemaskin på banen.

Har du en god spade, sterk rygg og lyst til å bidra send en epost til undertegnende på  torve@hakadalgolf.no så lager vi en plan på arbeidet når vi vet hvor mye manpower vi har tilgjengelig.

Vi skal også utvide tee 62/57 på hull 12 slik at vi får seperat 62 og 57 samt at tee 62 på hull 15 flyttes 30 m lengre bak og her må vi bruke gravemaskin og vente på litt tørrere bane.

Vi er avhengig av litt tørke fremover da det har vært veldig vanskelig bare å få klipt over alt da vi ikke ønsker kjøreskader på banen.

Vi skulle også ha startet arbeidet med bunkerne og ny bunkersand men også her må vi vente til bakken er tørket helt opp da sand er fryktelig tungt og vi ville ødelagt banen hvis vi hadde starta med arbeidet nå.

Målet er å få  de nye teestedene helt perfekt så raskt som mulig men iallefall til klubbmesterskapet i august.

Er du ikke i stand til å bruke hendene på spaden kan du kanskje folde dem og be om regn bare en gang i uken og det helst om natten:-)
I dag mandag 2 pinsedag er det ca 230 spillere ute på banen og vi gleder oss alle til det blir litt tørrere og at vi kan komme i gang med mer arbeid for forskjønning og fornyelse.
Tor O Torve