Vær utfordringer siste helgen av sesongen!

Av: Tor Oddvar Torve  |  Publisert: 11. oktober 2024  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Frost i dag og MYE regn lørdag og søndag. Shotgun søndag kan opphøre og Presidents cup kan bli rammet? Les mer i saken

I dag fredag er det sterk frost, til tross for at yr.no sier 3-5 varmegrader og sol!
Solen har nå begynt å virke og vi håper å åpne banen rundt kl 12 i dag fredag men kan bli senere, dette blir sannsynligvis siste mulighet til spill i sol i år.
Veldig vått etter mye nedbør
Det vil dessverre være på en våt bane da det kom noe enormt med regn torsdag og vi sliter med å komme oss ut å klippe greener da vi lager store kjørespor og sikkerheten til gutta som kan skli med klippere må komme først.

Lørdag og søndag
Lørdag er det avslutnings scramble, her er værgudene veldig imot en hyggelig dag for oss golfere. Det starter med frost og minusgrader fra sen fredag kveld og til langt på morgenen lørdag. Er vi heldige vil regnet som er meldt ut over hele lørdag og lørdag ettermiddag bidra til at frosten forsvinner. Den kan også lage en ishinne på greenene, men det vet vi ikke med sikkerhet.
Det vi vet er at vi har planlagt felles start kl 13 lørdag og at det skal være 4-6 grader og MYE regn hvor det skifter fra rett Øst til nord med vinden! Sjansen er stor for at det vil komme så mye nedbør lørdag ettermiddag at det i perioder vil bli overvann på greener og vanskelig å putte!

Som baneselskap vil vi jo ikke anbefale noen å spille under slike forhold som det meldes om på lørdag ettermiddag, men banen vil ikke bli stengt og opp til deg som golfer om du vil spille.
Dette er klubbens avslutningsturnering og turneringskomiteen må bestemme om de vil arrangere eller avlyse.
Til deg som er påmeldt Presidents cup lørdag må vi vite om du har planer om å trekke laget slik at det ikke blir kaos hvis dere ikke kommer uten å ha gitt beskjed ift plass på banen. Send i så fall en epost til tot@hakadalgolf.no om dere velger å trekke laget lørdag.

Søndag:
Her var det tidligere i uken meldt frost, men nå ser det ut som det blir konstant 4-6 grader og regn, det betyr at vi kan «slippe» opp den felles starten som er planlagt.
Da vil vi sende beskjed til alle som er påmeldt felles start søndag beskjed slik at de kan velge å spille siste runden på søndag når det passer mellom kl 10 og resten av dagen.
Den avgjørelsen tar vi rundt kl 14 i dag.
Vi er skikkelig lei oss for en slik avslutning på sesongen som har vært den beste sesongen i banens eksistens. Med ca 30 000 runder «knuser» vi alle tidligere år og det med mye nedbør, men ikke en eneste dag stengt pga overvann eller flom!

Uansett kjip avslutning på sesongen og husk å gi oss beskjed om du velger å hoppe av på lørdag. Vi kommer tilbake til uka med litt statistikk for sesongen.
Bunkere er nå tatt ut av spill og du kan droppe deg ut fritt uten straff!

For Aas Gaard Golfpark
Tor Oddvar Torve