Seier i vinterserien til golfserie.no for Reksten og Solli

Av:   |  Publisert: 28. mars 2018  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Vi gratulerer Håvar Solli og Thomas Reksten med storspill hele vinteren og med seieren følger gratis reise og opphold til Spania med golfserie.no i slutten av oktober.

Fairway To Heaven vinterseriemestere!

I torsdagens sluttspill i årets vinterserie, ble det til slutt Fairway To Heaven med Håvar Solli og Thomas Reksten som trakk det lengste strået. I finalen var Team Raider med Peder Hellberg og Bendik Øvergaard motstander og dette ble en meget spennende finale.
Etter hull 15 ledet Solli og Reksten med 5 slag og det så ut som dette skulle gå mot lett seier, men på hull 16 hentet Hellberg og Øvergaard to slag og var dermed 3 slag bak. På hull 17 hentet de tre slag til og dermed var det likt før hull 18.
På hull 18 (PAR 4) starter Solli med en litt dårlig skjev drive på venste side og de tre andre ligger greit på utslaget med rundt 130-140 meter igjen til flagget, men med vann i spill ved front av green. Øvergaard slår slag to på venstre side av greenen og når Reksten går direkte for pinnen og legger seg ca 3,5meter fra pinnen, må Hellberg også gå for pinnen. Det som da skjer er at Hellberg setter slag to i vannet og når han også setter slag tre i vannet er matchen over.
32 lag har gjennom vinteren kjempet om vinterserietittelen og plass i "Mesterfinalen" på Lauro Golf 25-29 oktober og Fairway To Heaven vinner til slutt finalen 70-78 og er med dette vinterseriemester 2017/2018. Team Raider blir nr. 2 og  Team Varmland med Emil Olsson og Patrik Drendahl ble nr. 3. Vi gratulerer og ønsker Fairway To Heaven lykke til i mesterfinalen på Lauro golf i oktober.